Företagets intressenter

Företagets intressenter förutom våra privatkunder, medarbetare och ägare är följande:
  • Företagskunderna
  • Leverantörerna
  • Speditörerna
  • Bank
  • Post
  • ATG
  • Svenska Spel
Vid kontakt med företagets intressenter skall ni alltid agera utifrån vårt servicekoncept.
Dock finns det några vardagliga situationer som kan uppstå och här följer en presentation på hur ni bör agera professionellt i dessa situationer:
  • När företagskunder handlar skall de alltid uppvisa legitimation och kunna deras kundnummer. Om de undrar varför, så tala vänligt om att vi kräver det av alla företagskunder, så de inte känner sig utpekade. Har de frågor om något som rör faktura eller annat, hänvisas de till ekonomiansvarig och är det under dagtid, följer ni med kunden till vederbörande eller kopplar samtalet om det är via telefon.
  • När leverantörerna kontaktar oss via telefon skall de under dagtid alltid bli kopplade till inköpsansvarig, annars meddelar ni vilken tid de befinner sig på kontoret nästkommande dag och ber dem återkomma. Tänk på att alltid bemöta dem med en trevlig ton, även om du känner dig stressad. Kommer leverantörerna på besök i butiken har de oftast avtalat en tid och då följer ni med dem till vederbörande.
  • När speditörerna hör av sig om att de är på ingående med varuleverans och vill att någon kommer och tar emot vid varumottagningen, skall ni alltid svara att det kommer finnas någon där när de kommer. Om du själv inte har möjlighet att ta emot varorna, se då till att någon annan möter upp chauffören. Glöm aldrig av att möta upp vid varumottagningen!
  • Vid kontakt med bank och post skall vi alltid presentera vilka vi är och noga följa de instruktioner vi får av dem. Tänk på att hantera alla ärenden med största sekretess!
    Om vår bank ringer angående något så skall de alltid kopplas vidare direkt till vår ekonomiansvarig. Tänk på alltid bemöta vår bankkontakt med en trevlig ton, även om du känner dig stressad.
  • Vid kontakt med ATG och Svenska Spel skall vi alltid presentera oss samt uppge vårt kundnummer. Tänk på att vara trevlig i tonen och lyssna noga på de instruktioner som vi får av dem. Vi måste hantera alla ärenden med största sekretess!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar